Партнери




    Вхід на сайт   >>
Розгорнути меню

підписати
відписати
  



Головна » Наші статті » Актуальний коментар



«Головна святиня Водохреща — Святий Господь», — єпископ Філарет (Звєрєв)
16 January 2012 17:52

19 січня — Церква святкує Богоявлення, або Водохреще. Про «дві святі води», про те, що «крапля освячує море», а також про богослужбові особливості свята Богоявлення — Голова літургічно-богослужбової комісії єпископ Філарет (Звєрєв).

Для малоцерковних людей Богоявлення, Хрещення Господнє — ледь не основне свято церковного року, адже святять воду, причому аж двічі. Отже, якщо «у церкві щось дають» — треба відвідати храм, запастися свяченою водою. Тим більше, що вода і від хвороб допомагає, і дім нею покропити можна від усякого лиха. І, навіть несвідомо, людина тягнеться до святині, зокрема і до матеріальної — в даному випадку води святої. Нам не вистачає святості — і спрагу ми намагаємося втамувати ось так.

Найбільш активні бажають води побільше — повну банку, бідон. Або: «Батюшка, побризкайте мені побільше», — просять. Для чого?

Певно, щоб було «святіше»… Та відомо, що крапля святить море, і, у відповідності до існуючої практики, священик занурює хрест у найбільшу купіль, а звідти окроплює ємкості з водою так, що в кожну потрапляє крапелька — і вода освятиться! Тож прохання «побільше» відбиває «кількість віри» прохача: чим більше треба налити святої води у окремо взяту посудину, тим віра менша, і навпаки…

Воду освячує не срібло, а благодать Божа

Зараз люди грамотні твердять, що свята вода зобов’язана своїм походженням іонам срібла, які потрапляють туди з хреста, дезінфікуючи воду і надаючи їй цілющих властивостей…

Знаєте, більшість парафій не може собі дозволити мати срібні хрести… Я свого часу святив воду дерев’яним хрестом — які там іони срібла? Але вода мала такі ж надприродні властивості. А ще бачив у старенької парафіянки скляночку води із паперовою бірочкою: «1954 рік». І вода чиста, без жодних ознак ушкодження! Воду освячує не срібло, а благодать Божа за молитвами Церкви — і через срібний хрест, і через бронзовий, і через дерев’яний. Інакше свята вода була б тільки в заможних парафіях, де є срібні або золоті хрести…

Дві святі води

Кажуть, що вода, освячена у Хрещенський Святвечір (18.01 за новим стилем), «сильніша», бо «пісна» — а от на саме свято «слабша»… В окремих місцевостях «різні води» іменують то «хрещенською», то «богоявленською», то «йорданською» — залежно від краю.

Але насправді свята вода і 18-го, і 19-го січня освячується абсолютно однаковим чином. І Церква ніколи не вчила про «міри святості» — «обидві» води називаються однаково: «велика агіасма», себто велика святиня. Як духовну розраду, її дозволяли вживати відлученим від Святого Причастя. Окремих же церковних назв вода, освячена на Святвечір і саме свято, не має — це одна вода. І чини освячення, ще раз скажу, однаковісінькі! Співаються однакові тропарі, читаються однакові старозавітні тексти, уривок із Апостола, Євангеліє, і однакова молитва виголошується. А потім, зі співом тропаря свята, у воду занурюється святий хрест. І 18-го, і 19-го!

Та освячення води у ці дні, як не дивно, не головна церковна подія

Згадуючи Хрещення Господнє, ми просимо від Бога освятити нас, і все тварне єство, зокрема й воду: «освяти мене, і воду, Спáсе», як співається у стихирі водосвяття. Ми дякуємо Богові і за дар Святого Хрещення, яким усі ми відродилися для нового життя. Ми славимо Всесильного Бога, Який упокорився до того, що схилив главу під руку Предтечі, і нас навчаючи смиренню. Ми величаємо Творця, Який явився і просвітив нас, визволив із «країни смертної темряви».

Тому Господь — найбільша святиня цих днів. Хто у святá сподобиться причаститися Богові — той матиме найбільшу святиню. Натомість, хто принесе найбільшу банку святої води разом із темним і пустим серцем, не отримає нічого.

Святині вам від Господа, світла, благодаті!


Код для вставки у блог / сайт

Переглянути анонс

«Головна святиня Водохреща — Святий Господь», — єпископ Філарет (Звєрєв)

19 січня — Церква святкує Богоявлення, або Водохреще.

Якими хрестами освячується вода, чому одна агіасма «сильніша», а друга «слабша» і що є головною святинею Хрещення — дізнайтеся з коментаря владики.



Рубрики: Публікації | Актуальний коментар |

6064 переглядів / Коментарів: 2

Теги: Епископ Филарет (Зверев) | Богоявление |
Додати свій коментар

Версія для друкуВерсія для друку

Корисна стаття?

На многое открыли глаза.

На многое открыли глаза. Спасибо. Просто и убедительно

Спаси, Господь, за прекрасные

Спаси, Господь, за прекрасные слова и поздравления с праздником. Написано искренне чисто. 

Святині вам від Господа, світла, благодаті, отче!

 

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.


Попередні матеріали
Також у розділі
Найцікавіше з архівів сайту



Цікаві статті








 

Шукайте нас у соціальних мережах та приєднуйтеся!

facebook twitter

vk

раскрутка и продвижение сайтов Ми в ЖЖ:  pvu1

Add to Google - додати в iGoogle

Ми на 


Православіє в Україні

Усе про життя Української Православної Церкви

добавить на Яндекс



© Усi права на матерiали, що опублiкованi на сайтi, захищенi згiдно з українським та мiжнародним законодавством про авторськi права. У разi використання текстiв з сайту в друкованих та електронних ЗМI посилання на «Православіє в Україні» обов`язкове, при використаннi матерiалiв в Iнтернетi обов`язкове гiперпосилання на 2010.orthodoxy.org.ua. Адреса електронної пошти редакцiї: info@orthodoxy.org.ua

    Рейтинг@Mail.ru