Партнери




    Вхід на сайт   >>
Розгорнути меню

підписати
відписати
  



Головна » Наші статті » Актуальний коментар



«Підходячи за святою водою, треба розуміти, що ми не в черзі в магазині»: про головне у свято Богоявлення – протоієрей Георгій Коваленко
18 January 2012 12:41
Протодиякон Миколай Лисенко

19 січня Православна Церква відзначає Хрещення Господнє. Дуже часто від пересічного українця можна почути запитання: чим Богоявлення відрізняється від Хрещення Господнього? Адже ми знаємо, що в православному календарі цей день зветься «Богоявлення» і «Хрещення». Який приклад показує нам Господь, що потрібно пам’ятати, підходячи за святою водою та чому хрещення, яке приймав Спаситель – це не те хрещення, яке приймає сучасний християнин? Відповіді на ці запитання – у коментарі прес-секретаря Блаженнішого Митрополита Володимира, голови Синодального інформаційно-просвітницького відділу УПЦ протоієрея Георгія Коваленка.

Богоявлення, Хрещення Господнє, Водохреще – це різні назви одного й того самого свята, але відображають різні події (частини) цього свята

Богоявленням цей день називається тому, що під час хрещення Господа нашого Іісуса Христа в Йордані було явлення Святої Трійці. Коли Син Божий хрестився у водах Йордану, Отець Небесний промовляв з неба, що «це Син мій улюблений», а Дух Святий у вигляді голуба сходив на Христа.

Хрещення – це свято, тому що ми згадуємо подію, коли Господь наш Іісус Христос прийняв хрещення від Іоанна Хрестителя у водах Йордану. І таким чином сповнив всю правду, як він сказав Іоанну, коли той відмовлявся хрестити Спасителя, вимагаючи, щоб Той його хрестив.

Ну а вже загальновідома назва «Водохреще» пов’язана з нашими народними традиціями. Бо саме на Богоявлення духовенство і вірні відвідують водоймища – річки, ставки – і благословляють (за народною традицією – хрестять) воду, яка називається за церковною традицією «велика агіасма» тобто – велика святиня. І цією святою водою, освяченою за особливим чином, який звершується якраз в цей день в церкві, вірні потім користуються протягом всього року.

Господь показує приклад, що треба виконати всю правду

Як відомо Господь наш Іісус Христос не мав на собі гріха, а Іоанн Предтеча хрестив людей у покаяння на прощення гріхів. У чому полягає духовний символізм занурення Христа в йорданські води?

Христос і для своїх сучасників, і для нас є прикладом. Він не відмінив ніяких установ, які були притаманні старозавітній традиції. Більше того, Він так само і нам показує приклад. У нас багато людей, які говорять: «А навіщо мені хреститися, я і так вірю в душі» або «Навіщо мені ходити до Церкви, я і так з Богом спілкуюся».

І от Господь показує приклад, що треба «виконати всю правду». Бо в будь-якої дії є дві сторони – видима (матеріальна) і невидима (духовна). І як Христос є боголюдиною, є і істинним Богом, і істинною людиною, так і будь-яка церковна дія має дві сторони. І тому Господь показує, що і зовнішнє треба виконувати, а коли є сосуд (тобто, зовнішнє), тоді його можна наповнити благодаттю.

Підходячи за святою водою, треба розуміти, що ми не в черзі в магазині

Ми знаємо, що народ з великим збудженням приймає чин освячення води. Чи варто наполегливо брати участь у «битві» за здобуття святої води, або де межа православного ставлення до святині, особливо в ті моменти, коли цей процес втрачає якийсь контроль і переходить на емоційний рівень не завжди ввічливого спілкування?

Підходячи за святою водою, треба розуміти, що ми не в черзі в магазині, а готуємося прийняти велику святиню. І поводитися треба відповідно. Бо знаєте, говорить Святе Письмо, що ті, хто будуть останніми тут, будуть першими в Царстві Небесному. Тому треба почекати і пропустити тих, хто поспішає, щоб благоговійно, з трепетом і шанобливістю набрати святої води, щоб вона була нам дійсно в користь, щоб не грішити під час того, як підходиш за святинею.

Хрещення, яке приймав Господь, це не те хрещення, яке приймає християнин

Як відомо, Господь охрестився вже в зрілому віці. І часто православним докоряють, особливо представники протестантських деномінацій, саме цим фактом, коли йдеться про хрещення немовлят.

Те хрещення, яке приймав Господь, це не те хрещення, яке приймає християнин. Тому що якщо порівнювати християнські таїнства і хрещення Господнє від Іоанна Хрестителя в Йордані, то це можна порівняти зі сповіддю і відпущенням гріхів. Бо за старозавітною традицією люди сповідували свої гріхи і омивалися. Це – омовіння. В християнській традиції – це сповідь.

Щодо хрещення – це скоріше співвідноситься зі старозавітним обрізанням. Якраз обрізання Господь приймав, будучі немовлям. І тому ми хрестимо своїх дітей у тій релігійній традиції, до якої належимо.

Більше того, ми віримо, що неможна залишати дитину без благодаті Божої, без благодаті таїнств. І хрестимо дитину задля того, щоб мати можливість приносити її на причастя, що мати можливість виховувати її в християнській традиції. Ми віримо, що не тільки наші розповіді про Христа приводять людину до Христа, а ще й дія благодаті Святого Духа, яка відкривається за допомогою таїнства Хрещення і таїнства Миропомазання, в якому преподаються дари Духа Святого.

Тож, ми хочемо, щоб наші діти були народжені від Води і Духа, як про це Господь говорив у бесіді з Никодимом, і віримо, що Господь Сам через дію благодаті приводить людину до Себе і допомагає їй іти шляхом спасіння. Ось цим шляхом ми маємо крокувати самі й вести за собою своїх дітей.


Код для вставки у блог / сайт

Переглянути анонс

«Підходячи за святою водою, треба розуміти, що ми не в черзі в магазині»: про головне у свято Богоявлення – протоієрей Георгій Коваленко

Який приклад показує нам Господь, що потрібно пам’ятати, підходячи за святою водою та чому хрещення, яке приймав Спаситель – це не те хрещення, яке приймає сучасний християнин, – про це і не тільки читайте у коментарі.



Рубрики: Публікації | Актуальний коментар |

2710 переглядів / Коментарів: 0

Теги: Богоявление | Протоиерей Георгий Коваленко |
Додати свій коментар

Версія для друкуВерсія для друку

Корисна стаття?

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.


Попередні матеріали
Також у розділі
Статті цього автора


Найцікавіше з архівів сайту



Цікаві статті








 

Шукайте нас у соціальних мережах та приєднуйтеся!

facebook twitter

vk

раскрутка и продвижение сайтов Ми в ЖЖ:  pvu1

Add to Google - додати в iGoogle

Ми на 


Православіє в Україні

Усе про життя Української Православної Церкви

добавить на Яндекс



© Усi права на матерiали, що опублiкованi на сайтi, захищенi згiдно з українським та мiжнародним законодавством про авторськi права. У разi використання текстiв з сайту в друкованих та електронних ЗМI посилання на «Православіє в Україні» обов`язкове, при використаннi матерiалiв в Iнтернетi обов`язкове гiперпосилання на 2010.orthodoxy.org.ua. Адреса електронної пошти редакцiї: info@orthodoxy.org.ua

    Рейтинг@Mail.ru